Feel-good moments na zlatém plátně. McDonald's uvádí „Lajky, hejty, kuřecí“

2. září 2024

McDonald's ve své nejnovější marketingové kampani opět posouvá kreativní hranice branded contentu. Společnost se zlatými oblouky v logu přišla s konceptem mockumentu, který s nadsázkou a humorem kombinuje fikci s autentickými příběhy lidí. Slovo vzniklo spojením anglických výrazů mocking a document. Dění filmu sleduje předsudky na sociálních sítích vůči kuřeti v McDonald‘s. Hlavní hvězdou snímku je ale nový burger s křupavým kuřetem McCrispy – ten si můžete nově vychutnat také ve verzi Deluxe. Režie krátkometrážního filmu „Lajky, hejty, kuřecí“ se ujal režisér Michal Samir, zpracování měla na starosti agentura Follow Bubble. Mockument uvedl McDonald's na slavnostní premiéře v pražském Kině Přítomnost.

Mockumentary: Inovativní formát pro kreativně zpracovaný reklamní obsah

Digitálního obsahu je v dnešní době enormní množství. McDonald's proto hledal cestu, jak nevšedním způsobem oslovit nejen své skalní fanoušky, ale také milovníky smaženého kuřete. Výsledkem je koncept Mockumentary/mockureality, který pracuje s novou produktovou platformou McCrispy autentickou a zábavnou formou. Formát kombinující humor, fikci i realitu přibližuje marketingový ředitel McDonald's pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup: „Udávání trendu na sociálních sítích bylo vždy součástí naší DNA. Mockument je příležitostí spojit autentické příběhy se zábavným obsahem, podpořit emocionální spojení s našimi zákazníky a zároveň budovat důvěru v naše produkty a značku. Film umožňuje využití tradičních mediálních kanálů, jeho přidanou hodnotou je bezesporu škálování na sociálních sítích. Má tak potenciál zaujmout nejen naši cílovou skupinu, ale také širokou veřejnost.“ Podle Troupa je McCrispy odpovědí na preference zákazníků: „4 z 10 prodaných jídel v našich restauracích je s kuřecím proteinem, to je dostatečné potvrzení, že se do českého Mekáče chodí na kuřecí. Od uvedení McCrispy navíc poptávka po kuřecím opět stoupla.“

Příběh tří skeptiků: na skvělé kuře i do Mekáče

Mockument vypráví příběh tří lidí, kteří na sociálních sítích vyjádřili v minulosti pochybnosti, zda je McDonald's dobrou volbou pro milovníky kuřecího. Tým McDonald‘s je proto kontaktoval, po dohodě navštívil a nabídl ochutnávku nedávno představeného burgeru McCrispy. Celé křupavé prso v kombinaci s medovo-hořčičnou omáčkou, novou žemlí a čerstvý salátem komentující přesvědčilo, že kuře v Mekáči může být zkrátka stejně dobré jako jakékoli jiné. Ještě vyladěnější chuť najdou zákazníci v novince McCrispy Deluxe, ve které je navíc sýr čedar, čerstvá okurka a rajče.

O kreativní nápad a produkci snímku Lajky, hejty, kuřecí se postarala obsahová agentura Follow Bubble. Režisérem mockumentu je Michal Samir, roli vypravěče ztvárnil známý herec Martin Písařík. O hudební ztvárnění se postaral producent a hudebník Jiří Burian.

Slavnostní premiéra proběhla v pražském Kině Přítomnost. Akce se zúčastnily desítky novinářů a dalších osobností. Nechyběli ani protagonisté filmu Katka, Melissa a Lukáš. Lajky, hejty, kuřecí najdou lidé na YouTube kanále McDonald's Česko a Slovensko.

Přihlášení k odběru newsletteru