Jídlo domů si objednávají i „nováčci“. Počet objednávek roste až dvojnásobně

20. duben 2020

Češi si už více než měsíc nemůžou dopřát pracovní oběd v restauraci nebo večerní rande ve vinárně. Všechny restaurace, pivnice, bary a podobná zařízení totiž vláda od 14. března uzavřela kvůli koronaviru. Za tuto dobu už lze vypozorovat různé spotřebitelské trendy. K objednávce jídla domů už sahají i ti, kteří to v minulosti nezkoušeli. Mezi zákazníky rozvážkových služeb jsou oblíbené burgery a roste zájem o zákusky a dezerty.

 „Počet objednávek na Dáme jídlo roste meziročně o 45-50 % a poslední týdny v tomto ohledu nejsou žádnou výjimkou. Zaznamenali jsme však nárůst poptávky ze strany nových zákazníků, kteří do této doby rozvoz jídla nevyzkoušeli,“ říká Filip Fingl, výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo.

K růstu podle Fingla výrazně přispívá i zvýšený zájem o produkty restaurací McDonald’s. V březnu na popularitě získala mezi jednotlivými kuchyněmi především kategorie burgerů. „Poslední dny také roste zájem o rozvoz zákusků, zmrzlin a dezertů, což si vykládáme tak, že si lidé chtějí pobyt v karanténě alespoň trochu osladit,“ dodává Filip Fingl z Dáme jídlo.

Způsob, jak nasytit Česko

Rozvážkové společnosti se nyní snažit nasytit poptávku svých zákazníků, kteří během vládních nařízení souvisejících s koronavirem často pracují z domu nebo mají například nařízenou karanténu. Restaurační řetězce, které fungují na bázi rozvozu, jsou tak nyní pochopitelně více vytížené než předtím.

„Rozvážka jídla se pro mnoho restaurací stala důležitým prostředkem, s jehož pomocí mohou v těchto těžkých chvílích dále obsluhovat své zákazníky. Díky partnerství s 13 restauracemi McDonald’s po celé Praze umožňuje Uber Eats zákazníkům, aby si nadále užívali svá nejoblíbenější jídla, a to v pohodlí a bezpečí domova, za pouhých 20 minut od objednání,“ popisuje mluvčí Uberu Luisa Elser.

Zvýšený zájem o jídlo domů nebo s sebou potvrzuje i jeden z největších restauračních řetězců v Česku. „Kvůli uzavření vnitřního prostoru restaurace se o služby McDrive a McDelivery mezi zákazníky výrazně zvýšil zájem, a proto děláme vše co je v našich silách, abychom lidem nabízeli tyto služby plynule a bez problémů. Počet aut u výdejních oken McDrive se v době koronaviru zhruba zdvojnásobil. O naší službu McDelivery je v posledních dnech až trojnásobně větší zájem,“ říká Zuzana Svobodová, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s.

Jídlo zdarma pro lékaře a sestřičky či charitativní sbírka

Restaurační řetězec McDonald’s momentálně nesoustředí své kroky pouze k tomu, aby mohl plynule nabízet zákazníkům své produkty, ale také pomáhá hrdinům posledních dnů. Nově začal po vlastní ose dovážet jídlo zdarma lékařům a sestřičkám z COVID týmů do Nemocnice Na Bulovce, Nemocnice Na Homolce a Fakultní nemocnice u Svaté Anny v Brně. V těchto nemocnicích se starají o pacienty nakažené koronavirem. Kromě toho McDonald’s také poskytuje příslušníkům Policie ČR, městské policie, hasičského sboru a záchranné služby kávu nebo nápoj zdarma, a to přes okénko McDrive.

Ve čtvrtek 26. března se rovněž restaurační řetězec zapojil jako hlavní partner charitativního turnaje ve virtuálním fotbalu Entropiq Charity Fifa Cup, díky kterému se podařilo vysbírat bezmála 176 000 korun. Celá částka putovala na konto Nemocnice Na Bulovce. Za finanční příspěvek může nemocnice pořídit plicní ventilátory nebo další potřebné věci k léčbě pacientů zasažených koronavirem.

 

Přihlášení k odběru newsletteru