McDonald’s se v nové kampani Naše protože bude ptát Čechů, proč pečují o českou krajinu
3. květen 2021
Fastfoodový řetězec se rozhodl svou roli lídra v udržitelném přístupu k planetě posunout dál a zapojit do debaty především své zákazníky, známé osobnosti, odborníky a vlastní zaměstnance. V nové kampani Naše protože startující 3. května se zeptá na zdánlivě jednoduchou ale zároveň stále palčivější otázku – proč každý z nás chrání planetu? McDonald’s vedení kampaně svěřil agentuře MSL Group, která vyhrála integrovanou PR komunikaci pro značku už v minulém roce. Agentura přišla s novým komunikačním konceptem zastřešujícím CSR a udržitelné aktivity na několik let.
Agentura MSL ve spolupráci s McDonald’s a výzkumnou agenturou Behavio zadala v rámci kampaně rozsáhlý průzkum, ze kterého vychází, že Češi rozhodně nejsou k přírodě lhostejní. „Je pro nás důležité dát prostor nejen odborníkům, ale vyslyšet také důvody, proč na krajině záleží našim zákazníkům. Mezi těmi se často opakovala obava o budoucnost našich dětí, o zvířata, rostliny, ale také o oblíbené aktivity, ať už se jedná o procházku v lese, sbírání hub, nebo třeba plavání v čisté vodě. Stav přírody v místech, kde provozujeme restaurace, je i pro nás v McDonald’s velmi důležitý, a právě proto se ochraně planety věnujeme již více než 20 let. Touto kampaní bychom, ve spolupráci s Čechy, chtěli téma potřeby šetrného přístupu k přírodě opět trochu rozdmýchat, vysvětluje Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR McDonald’s ČR a SK.
Ostatně i McDonald’s má svá protože. Jako jeden z mála fastfoodových řetězců třídí obaly od zákazníků už od roku 2000 a nahrazuje plasty ekologičtějšími materiály. Díky těmto pravidlům McDonald’s jen v rámci Česka ušetří výrobu přes 100 tun plastu ročně, zároveň za rok 2019 dokázal 88 % odpadu využít k výrobě energie nebo zrecyklovat.
Ústřední myšlenka projektu Naše protože bude v následujících letech rozšířena o další aktivity řetězce s rychlým občerstvením, které se týkají diverzity na pracovišti, práci s komunitami a další komunikací v oblasti CSR. „Především jsme McDonald’s chtěli přinést dlouhodobou a pevnou komunikační strategii, která bude na našem a slovenském trhu fungovat roky, jejíž cílem bude poukázat na dlouhodobé udržitelné a CSR aktivity společnosti, a navíc se bude starat také o důvody zákazníků. Chceme se Čechů a Slováku ptát konkrétně na to, proč se starají o planetu a co bychom konkrétně my mohli ještě zlepšit a posunout, aby se v restauracích McDonald’s cítili lépe. říká Michaela Chrpová, Head of Consumer v MSL Group, jejíž tým integrovaný projekt vede napříč ostatními agenturami.
Protože známých osobností
Kampaň Naše protože zveřejní 3. května na stejnojmenném blogu první důvody vybraných známých a zajímavých osobností. Další důvody tu pak budou do konce roku dále přibývat. Ambasadory kampaně jsou influenceři Jirka Král a Jitka Nováčková, kteří do kampaně přinesou vlastní udržitelné projekty. „Jirka je se značkou již historicky spjat i díky tomu, že u nás pracoval a nahlédl tak přímo do tajů restaurace. Proto bychom jeho prostřednictvím chtěli ukázat veřejnosti to, jak v McDonald’s pečlivě třídíme odpad a dohlížíme na recyklaci. Jitku zase čeká vlastní design znovu použitelného zákaznického merche. Na jeho podobu se můžete opravdu brzy těšit, více ale zatím neprozradíme,“ doplňuje Pajurková.
Do startu kampaně se zapojí řada osobností od youtubera Pedra, módní návrhářky Vandy Jandy, fotbalového trenéra a bývalého profesionálního fotbalisty Pavla Horvátha, hokejového kouče Mariana Jelínka nebo Davida Gaydečky a Martina Voňky, organizátorů hudebních festivalů Metronom a United Islands, po zaměstnance a partnery McDonald’s jako je CEO Tomasz Rogacz či dodavatel sirupů Kitl, Jan Vokurka nebo partneři nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda.
Záběr kampaně Naše protože je široký – od online streamu, který představí stovky českých protože získaných z unikátního kvalitativního průzkumu, který po celý rok budou doplňovat další osobnosti na platformě www.naseprotoze.cz až po stavění ptačích budek nebo hmyzích hotelů. V plánu je také exkluzivní módní kolekce udržitelného oblečení. Součástí kampaně budou také úklidové akce po celé republice, do kterých se spolu s dobrovolníky zapojí i sami zaměstnanci McDonald´s.
Závazek do budoucna
McDonald’s se chce tento i následující roky stále více zapojovat do odborné debaty týkající se závazků velkých korporací a jejich udržitelnosti. Jídelní řetězec si sám nechal vypracovat nezávislou analýzu společností Incien, která měla za úkol rozkrýt prostor pro zlepšení v udržitelnosti společnosti. Ostatně právě transparentnost a spolupráci mezi jednotlivými segmenty trhu považuje restaurační síť za odrazový můstek pro nastavení úspěšných řešení.
Vedle hlavní myšlenky komunikace, MSL Group zajišťuje PR, komunikuje s ambasadory kampaně a řeší dílčí projekty, které budou udržitelnou linii komunikace v průběhu roku podporovat. Digitální agentura Follow Bubble bude mít na starosti komunikaci kampaně v online a digitálním prostředí, stejně jako zajištění komunikace s dalšími zapojenými influencery. Marketingová společnost DDB dohlíží na vizuální identitu projektu a v neposlední řadě mediální prostor nakupuje agentura OMD. Nicméně vzhledem k tématu se kampaň rozhodla obejít bez billboardů a volí cestu šetrných nosičů, a to zejména digitálních kanálů. Medializace v tištěné podobě se bude možná pouze na recyklovaném papíře.