McDonald's jede na vlně digitalizace a ekologie. Pamatuje i na české dodavatele, jeho hrubé tržby meziročně vzrostly o 13 procent

31. leden 2018

Praha, 31. 1. 2018 – Společnost McDonald's ČR, jednička na trhu rychlého občerstvení, za loňský rok utržila o 13 procent více než v roce předešlém. Stejně jako v předchozích několika letech pokračoval trend popularity snídaňových menu z českých podestýlkových vajec. V 96 restauracích se zlatými obloučky se prodalo také více českého hovězího masa, které obsahují prémiové burgery. Zvyšovat podíl tuzemského hovězího a celkové rozšiřování řad lokálních dodavatelů, má McDonald's v plánu i nadále. Součástí vize pro příští roky je také rozšíření nabídky počtu restaurací, jídel i služeb. Současně chce být společnost ještě více šetrná k přírodě.

 

Během roku 2017 většina restaurací McDonald's prošla rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku bylo takto přestavěno 84 restaurací z 96, což představuje investici 500 milionů korun. Digitalizace restaurací McDonald's započala před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. Zákazník si nyní může sám objednat u samoobslužného kiosku a v kuchyni začíná příprava pokrmu až na základě jeho objednávky. „Tato modernizace nám také pomohla začít testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku jídel. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích,“komentuje důvody inovace Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald's ČR a dodává, že možnost klasického objednání u pokladny však stále zůstává.

 

Jídlo na stůl a podíl produktů z lokálních surovin poroste, věří McDonald's

Také na rok 2018 McDonald's slibuje inovace. „Letos plánujeme vyzkoušet ve vybraných restauracích donášku ke stolu,“ vysvětluje Tomasz Rogacz. Dlouhodobým záměrem společnosti McDonald's je nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin. „Naši dlouhodobí čeští a slovenští dodavatelé rostou s námi. V současnosti se držíme na objemu přibližně 30 % surovin od těchto lokálních dodavatelů a doufáme, že toto číslo bude růst,“ komentuje Zuzana Svobodová, ředitelka PR komunikace McDonald's. Jako příklad uvedla společnost Kitl, výrobce sirupů z Jablonce nad Nisou, masnou výrobu Le&Co nebo českého dodavatele vajec Schubert Partner.

Právě lokální snídaňové menu, jehož základem jsou česká podestýlková vejce, se podílí na úspěchu řetězce v posledních letech. McDonald's také odebírá prostřednictvím Masokombinátu Polička nemalé množství hovězího masa od českých farmářů. Dále zvyšovat jeho množství je pro McDonald's prioritou.  Češi si na něm pochutnávají v prémiových variantách burgerů, jejichž nabídku hodlají restaurace u nás dále rozšiřovat. „I když máme velmi přísné kvalitativní podmínky pro výběr dodavatelů, daří se nám v Česku partnery postupně nacházet. Kvalitní lokální výrobky u nás vítáme,“ vysvětlila Zuzana Svobodová.

 

Franšízanti mají dveře otevřené

McDonald's je pravděpodobně jednou ze značek s nejpropracovanějším systémem franšíz na světě vůbec. To, že je franšíza McDonald's životní byznys, může dosvědčit 20 českých podnikatelů a podnikatelek. K nim přibydou v blízké budoucnosti další. Síť restaurací je víc než kdy dříve otevřená novým partnerům, se kterými chce otevírat nové pobočky, ale i předat své stávající. „Vítáme zájemce o franšízu. Ukázalo se, že franšízanti jsou výbornými provozovateli našich restaurací, a to hned z několika důvodů. Jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Odměnou za dobré vedení franšízy se jim dostane odměny v podobě stabilního byznysu,“ říká Tomasz Rogacz.

 

Obaly do sedmi let z recyklovaných nebo obnovitelných zdrojů

Řetězec McDonald's obslouží denně po celém světě na 69 milionů zákazníků, dalo by se tak říci, že každý krok této společnosti ovlivňuje planetu. „Jsme si vědomi naší síly, a proto neustále pracujeme na optimalizaci obalů ve smyslu zvýšení jejich recyklovatelnosti a snížení jejich hmotnosti. 16. ledna 2018, oznámila McDonald's Corporation náš cíl mít do sedmi let všechny obaly, které budeme používat, z obnovitelných, recyklovatelných a certifikovaných zdrojů. Do roku 2025 chceme navíc recyklovat i všechny obaly určené zákazníkům,“ uvádí Zuzana Svobodová. „V České republice už nyní třídíme veškeré obaly od zákazníků v restauracích. Recyklujeme obaly od dodavatelů, ale také papírové obaly od jídla prodávaného našim zákazníkům, některé plastové obaly ale i použitý olej z fritéz anebo organický odpad,“ dodala.

Český McDonald's tak v loňském roce recykloval 56 % obalových materiálů. Olej, který restaurace používají, byl takto zužitkován dokonce 100%. Většina obalů, které české restaurace produkují, jsou navíc z už recyklovaných materiálů také vyrobeny.

 

Rok Gross Tržby konsolidované
2012 4 167 396 000
2013 4 091 603 102
2014 4 164 920 212
2015 4 366 978 821
2016 4 572 441 746
2017 5 180 961 420

Přihlášení k odběru newsletteru