McDonald's otevřel jubilejní 100. restauraci

14. březen 2019

Opava, 14. března 2019 – 27 let od otevření první české restaurace v pražské Vodičkově ulici slaví společnost McDonald's jubilejní 100. tuzemskou pobočku. Ta dnes otevřela v opavském OC Breda & Weinstein. McDonald's tak opět upevnil pozici největšího fastfoodového řetězce u nás.

 

 

Od front k samoobslužným kioskům

McDonald's otevřel první českou restauraci v pražské Vodičkově ulici 22. března 1992. Frontu na svůj první burger si zde tři roky po sametové revoluci vystálo neuvěřitelných 11 tisíc zákazníků. Provoz jubilejní 100. restaurace řetězec zahájil právě dnes ve food courtu opavského OC Breda & Weinstein. Jejím zákazníkům nabídne množství služeb, které byly v devadesátých letech nemyslitelné, dnes ale patří do konceptu, který McDonald's nazývá restauracemi nové generace. „Naším cílem je poskytovat zákazníkům kvalitní jídlo a pozitivní zážitek z návštěvy. V restauracích nové generace mohou využít například službu donášky jídla ke stolu, nebo si díky samoobslužným kioskům přidat či odebrat vybrané ingredience u svých burgerů,“ uvedla PR ředitelka McDonald’s Zuzana Svobodová.  Samotný McDonald's přitom dnes provozuje pouze 3 české restaurace. Zbylých 97 předal do správy franšízantů.

Získat restauraci není jednoduché, franšízant musí věnovat minimálně rok života

K restauracím provozovaným licenčními partnery přibyla i ta právě otevřená. Vede ji zkušená podnikatelka Kamila Kleiblová, která s McDonald's podniká od roku 2001. Není divu, že jefranšízové podnikání mezi českými podnikateli populární – poskytuje výhodu zázemí velké společnosti, možnost využít osvědčený koncept i know how a společný mají franšízy i marketing. „Strategií posledních let je předávání restaurací do rukou licenčních partnerů. I po sedmadvaceti letech na českém trhu tak stále hledáme nové partnery, stá restaurace pro nás není rozhodně poslední,“ říká Radim Foltýn, který má na starost rozvoj franšíz McDonald's v Česku. 

Stát se provozovatelem McDonald's je přitom poměrně náročný proces. Všemu předchází série pohovorů, kterou následuje roční trénink v restauraci. „Každý z franšízantů si díky tréninku vyzkoušel práci na všech pozicích, které jsou v chodu restaurace potřebné a k nimž se během vedení vlastní restaurace mnohokrát vrátí. Převzetí první restaurace věnujete rok života, většina franšízantů se ale shoduje na tom, že provozováním restaurací McDonald's vzniká celoživotní vztah nejen s restaurací, ale i se značkou samotnou. Kandidát se navíc nesmí věnovat žádnému jinému byznysu, aby měl chod restaurace jeho plnou pozornost. Díky tomu známe své pravidelné hosty, často i rodiny našich zaměstnanců. Restaurace McDonald's je někdy opravdu rodinným byznysem,“ uvádí Kamila Kleiblová, která spolu s poslední otevřenou pobočkou provozuje v Olomouckém a Moravskoslezském kraji celkem šest restaurací a navíc je členkou správní rady Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda.

Zásadní jsou inovace i přesto si zákazníci nejčastěji objednávají cheeseburger

Českému McDonald's i jeho franšízantům se daří nejen v otevírání nových poboček. V loňském roce řetězec zvýšil tržby o 12 %, pokračoval ve významných investicích a rozšiřoval nabídku služeb i produktů. Asi největší změnou posledního roku bylo zahájení rozvozu jídla v Praze ve spolupráci s Uber Eats. I přesto jsou čeští zákazníci McDonald's poměrně konzervativní. Jejich nejoblíbenějším produktem je už dlouhodobě cheeseburger a pro objednání stále preferují osobní kontakt u kasy. 

Přihlášení k odběru newsletteru