Samoobslužné kiosky u McDonald's zpříjemní lidem výběr z menu
4. prosinec 2015
McDonald's přináší do Česka nový koncept obsluhy, který v rychlém občerstvení služby. V blízké budoucnosti si budou moci zákazníci objednávat své občerstvení vedle standardního způsobu i prostřednictvím samoobslužných kiosků. Modernizace budou viditelné nejen v zákaznické zóně, ale i tam, kde se jídlo připravuje. Výsledkem bude individuální příprava jídla pro jednotlivce. Pilotní projekt spouští společnost 26. listopadu v Praze 4 na Jižní spojce.
Zákazníci McDonald's dostanou možnost mít objednávku zcela ve svých rukou. Kromě klasické objednávky na pokladně si budou moci navolit menu na dotykové obrazovce a zaplatit kartou. S obsluhou se tak mohou setkat až u výdeje hotového jídla. „Každý zákazník je jiný, a podle toho chceme ke každému přistupovat. Pokud někdo nemá chuť s obsluhou komunikovat, bude tu pro něj samoobslužný kiosek. Prostřednictvím něj bude moci učinit objednávku podle své chuti, kartou zaplatit a právě připravené jídlo si vyzvednout,“ říká Zuzana Svobodová, tisková mluvčí společnosti McDonald's ČR s tím, že v restauracích bude v dosahu zaměstnanec, který eventuálně s obsluhou kiosku a dalšími novinkami poradí. „Pro zákazníky, kteří mají raději servis, zůstává možnost obsluhy zaměstnanci restaurace u pultu, jak je zvykem.“, dodává Zuzana Svobodová.
Vždy čerstvý pouze pro vás
Samoobslužný kiosek je v praxi velký, lehce ovladatelný tablet. Přináší zákazníkovi možnost bez stresu a časového presu vybrat si to, co chce. Přímo před sebou vidí nabídku a sestaví si menu dle svého vkusu a chuti. Tímto způsobem si lze objednat z celého sortimentu restaurací McDonald's. Po dokončení volby a platbě kartou, kterou lze provést i bezkontaktně, kiosek vytiskne stvrzenku na dané menu. V tu chvíli vidí zaměstnanci celou objednávku v kuchyni a začínají ihned s přípravou čerstvého jídla. Na displeji nad pultem se do několika sekund objeví číslo objednávky z lístku, a v tu chvíli je jídlo hotové. „To je další změna, kterou nový koncept restaurací přinese. Tím, že se jídlo připraví přímo pro každou objednávku, vymizí postupně příprava produktů předem. V současné době se připravené jídlo buď v průběhu 10 minut prodá, anebo se zlikviduje. S novým systémem už nepromarníme ani těch pár minut,“ říká Zuzana Svobodová.
Nový koncept obsluhy umožní například rozšířit nabídku jídel. Další kroky mohou směřovat i k dalším novým službám, které zákazníkům poskytnou ještě větší komfort. Směr naznačují restaurace McDonald's v západních zemích, kde se samoobslužné kiosky testují a zavádějí.
Hledá se kolega
Zaměstnanci, kterým ubyde práce za pultem díky samoobslužným kioskům, budou mít plné ruce práce s individuální přípravou jídel, nebo budou k dispozici v zákaznické zóně. Dokonce ani stávající počet zaměstnanců restauracím se zlatými obloučky nestačí. „Kontinuálně nabízíme řádově stovky pozic v restauracích po celém Česku. Naše vysoká poptávka po zaměstnancích a brigádnících je dána tím, že nabízíme flexibilní systém směn, které jsou často i na zkrácený úvazek. To vyhovuje například studentům nebo maminkám na rodičovské dovolené, které si potřebují vydělat, ale i přizpůsobit si pracovní dobu dle svých možností,“ říká tisková mluvčí společnosti McDonald's Zuzana Svobodová.
Kontaktní adresa:
Zuzana Svobodová
PR/Communications Director CZ/SK
McDonald's ČR spol. s r.o.
Řevnická 170/4, 155 21 Praha 5
Tel.: +420 222 007 350
E-mail: zuzana.svobodova@cz.mcd.com